Kategorie
DEFINICJE
SERWIS – serwis rezerwacyjny na stronie internetowej www.allecco.pl administrowany przez ALLECCO, w ramach którego Klient ma możliwość złożenia zamówienia i opłacenia go. W znaczeniu prawnym Serwis jest to usługa świadczona drogą elektroniczną umożliwiająca Klientowi przeglądanie treści zawartych w Serwisie, złożenia zamówienia, a także dokonywania płatności za Produkty.
ALLECCO – Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Tychach 43-100, Aleja Niepodległości 106, NIP:6462972261, REGON: 380854970
Administrator Danych Osobowych (ADO) - organ, jednostka organizacyjna, podmiot lub osoba decydująca o celach i środkach przetwarzania danych osobowych w Allecco Sp. z o.o.,
PRODUKT – produkt leczniczy lub produkt inny niż leczniczy (m.in. suplementy diety, kosmetyki, wyroby medyczne), dopuszczony do sprzedaży na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, dostępny poprzez Usługi świadczone za pośrednictwem Serwisu. Lista Produktów dostępna jest w Serwisie.
SPRZEDAŻ WYSYŁKOWA – usługa polegająca na sprzedaży wysyłkowej Produktów, z wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych na receptę, zawierana w ramach Serwisu pomiędzy Apteką Wysyłkową, a Klientem zgodnie z Regulaminem Serwisu.
REZERWACJA – usługa umożliwiająca Klientowi zarezerwowanie w ramach Serwisu Apteki, w której nastąpić ma odbiór zamówionego Produktu. Produkty lecznicze wydawane na receptę mogą być wyłącznie przedmiotem Rezerwacji.
KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 k.c., korzystająca z Serwisu po zarejestrowaniu w Serwisie.
APTEKA – apteka prowadząca Sprzedaż wysyłkową w ramach Serwisu lub apteka realizująca zamówienie składane w ramach Rezerwacji. Aktualna lista Aptek dostępna jest w Serwisie: lista aptek realizujących zamówienie oraz apteki prowadzące sprzedaż wysyłkową
USŁUGI – wszystkie usługi świadczone drogą elektroniczną na rzecz Klienta w Serwisie w oparciu o Regulamin Serwisu.
REJESTRACJA – założenie przez Klienta konta w Serwisie poprzez podanie danych, wymienionych w formularzu rejestracji konta.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin Serwisu określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w Serwisie oraz zasady sprzedaży Produktów w ramach Sprzedaży wysyłkowej. Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu Serwisu w każdym czasie za pośrednictwem odnośnika „Regulamin” dostępnego w Serwisie oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
Każdy Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu Serwisu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług. Zakazane jest w szczególności dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym i inne wykorzystywanie przez Klienta Usług w sposób sprzeczny z prawem, Regulaminem Serwisu lub dobrymi obyczajami, w tym w sposób naruszający interesy ALLECCO.
Usługi zamawiane są na odległość tj. przez Internet. Do złożenia zamówienia konieczne jest posiadanie aktywnego adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Treści zamieszczone w Serwisie, w tym opisy Produktów stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Ceny Produktów wskazane w Serwisie zawierają podatek VAT.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PŁATNOŚCI
Postanowienia wspólne
Klient składa zamówienie w zakresie Sprzedaży wysyłkowej i/lub w ramach Rezerwacji poprzez interaktywny formularz dostępny w Serwisie. W zamówieniu Klient wskazuje m.in.: zamówiony Produkt i jego ilość, dane kontaktowe i adresowe oraz sposób dostawy i płatności oraz to, że akceptuje Regulamin Serwisu.
Cena produktów leczniczego wydawanych bez recepty, wyrobów medycznych, kosmetyków, suplementów diety, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego podane w serwisie Allecco są cenami maksymalnymi.
Cena Podawana przy Rezerwacji Produktów leczniczych wydawanych na receptę podlegających refundacji stanowi cenę urzędową sprzedaży. Weryfikacji uprawnień Klienta do uzyskania refundacji ceny sprzedaży produktu dokonuje farmaceuta w Aptece przy zawieraniu umowy sprzedaży.
Zamówienie jest złożone z chwilą kliknięcia przez Klienta na przycisk „Zamawiam i płacę” widoczny w formularzu zamówienia.
Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia i płatności (o ile ma to zastosowanie) na podany w formularzu adres e-mail.
W przypadku podania niepełnych lub błędnych danych ALLECCO ma prawo do weryfikacji zamówienia drogą elektroniczną lub telefoniczną.
W ramach Serwisu dostępne są następujące formy płatności:
Sprzedaż Produktów zamówionych w ramach Rezerwacji – płatność gotówką lub kartą bankową (o ile ma zastosowanie) w Aptece;
Sprzedaż wysyłkowa – Aktualna lista rodzaju płatności dostępna jest na stronie Dostawa i płatność.
Płatności tzw. szybkim przelewem przez Internet realizowane są za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych. W celu dokonania płatności takim przelewem Klient zostanie przekierowany na strony internetowe wybranego dostawcy. Przed dokonaniem płatności Klient powinien każdorazowo zapoznać się z regulaminem świadczenia usług przez dostawcę płatności oraz z treścią żądanych przez niego zgód.
W przypadku płatności za pobraniem w ramach Sprzedaży wysyłkowej naliczana jest opłata, o której wysokości Klient otrzymuje informację na etapie składania zamówienia.
Sprzedaż wysyłkowa
Sprzedaż wysyłkowa realizowana jest w ramach Serwisu przez Aptekę na rzecz Klienta co oznacza, że do zawarcia umowy sprzedaży Produktu dochodzi bezpośrednio pomiędzy Apteką, a Klientem.
Sprzedaż wysyłkowa prowadzona jest na następujących zasadach:
Sprzedaż wysyłkowa Produktu leczniczego, z wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych na receptę – zamówienie realizowane przez Aptekę obejmujące dostawę za pośrednictwem firmy kurierskiej;
Sprzedaż wysyłkowa Produktu innego niż leczniczy – zamówienie realizowane przez Aptekę obejmujące dostawę za pośrednictwem operatora publicznego lub operatora logistycznego.
Rezerwacja
Do Produktu zarezerwowanego w ramach Rezerwacji zastosowanie ma opcja dostawy „odbiór osobisty” we właściwej Aptece.
Usługa Rezerwacji jest nieodpłatna.
Brak odbioru i zapłaty za Produkt w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania potwierdzenia w formie wiadomości e-mail o możliwości odbioru Produktu z właściwej Apteki skutkuje anulowaniem zamówienia.
Dokonanie Rezerwacji Produktu leczniczego wydawanego na receptę nie daje gwarancji ich sprzedaży przez Aptekę. Weryfikacji prawidłowości wystawienia recepty dokonuje farmaceuta przy sprzedaży Produktu. ALLECCO nie ponosi odpowiedzialności za odmowę sprzedaży produktu przez Aptekę lub ustalenie ceny sprzedaży produktu na innym poziomie niż oczekiwany przez Klienta.
4. CZAS, SPOSOBY I KOSZTY REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Klient otrzymuje informację o możliwych sposobach, dostępnych terminach i kosztach dostawy poprzez formularz zamówienia. Dodatkowo Klient otrzymuje potwierdzenie istotnych informacji dotyczących dostawy w wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zamówienia. Aktualne koszty dostawy określone są na stronie Dostawa i płatność
Dostawa obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz do krajów Europy i Ameryki.
Czas realizacji Zamówienia wynosi średnio 1 - 3 dni robocze w przypadku przesyłki krajowej (od momentu otrzymania potwierdzenia skompletowania zamówienia). W przypadku przesyłki zagranicznej czas dostawy jest zgodny z regulaminem odpowiedzialnego przewoźnika. Szczegółowe informacje nt. realizacji Zamówień w ramach Rezerwacji dostępne są na stronie Dostawa i płatność
PORADY FARMACEUTYCZNE I TREŚCI MEDYCZNE
Serwis udostępnia możliwość uzyskania porady farmaceutycznej drogą elektroniczną oraz publikuje artykuły o tematyce zdrowotnej. Porady i artykuły mają charakter jedynie pomocniczy i nie zastępują porady lekarskiej.
Treści publikowane w ramach Serwisu chronione są prawami autorskimi i zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszego rozpowszechniania.
REKLAMACJE
Klient może reklamować kwestie związane z funkcjonowaniem Serwisu na adres: info@allecco.pl lub tel. 32 744 35 62.
Reklamacje dotyczące umów sprzedaży zawartych z Aptekami należy kierować na dane kontaktowe danej Apteki, która jest stroną umowy sprzedaży. Dane kontaktowe aptek są dostępne na stronie: https://www.allecco.pl/strony/delivery_point.html.
Usługobiorca może kierować wszelkie pytania, opinie i wnioski dotyczące funkcjonowania Serwisu na adres info@allecco.pl.
Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez ALLECCO lub Aptekę zgłoszenia reklamacyjnego. Klient zostanie poinformowany o sposobie rozpoznania reklamacji na adres e-mail wskazany podczas Rejestracji.
Klient ma możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych za pomocą unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Chcąc skorzystać z tego rozwiązania należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie unijnej platformy ODR.
DANE OSOBOWE
W ramach świadczenia Usług ALLECCO przetwarza dane osobowe Klienta (administrator Danych Osobowych) zgodnie i na warunkach określonych przepisami obowiązującego prawa oraz opisanymi w Polityce Prywatności dostępnej w Serwisie w zakładce „Polityka prywatności”. Polityka prywatności jest integralna częścią niniejszego regulaminu.
Serwis jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000493884, NIP: 7792420393, polegających na przesyłaniu odpowiednio przez Ceneo Sp. z o.o. - po uzyskaniu zgody Klienta, za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od Klienta opinii na temat dokonanej w Serwisie transakcji oraz zakupionego produktu a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl opinii wyrażonych przez Klientów w rezultacie otrzymania ankiet.
Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania, do ograniczeniach przetwarzania oraz do żądania ich przeniesienia lub usunięcia. Klient ma prawo również w każdym czasie wycofać wszystkie zgody wyrażone za pośrednictwem Serwisu (jeśli ma zastosowanie). Klient ma także prawo do wglądu oraz prawo do modyfikacji danych korzystając z konta w Serwisie.
Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia
o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
Wszelkie pytania związane z przetwarzaniem danych osobowych przez ALLECCO należy kierować na adres ochronadanych@allecco.pl.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
ALLECCO ma prawo zmiany Regulaminu Serwisu w przypadku zmiany przepisów prawa lub zmiany sposobu lub zasad działalności Serwisu bądź wprowadzenia nowych funkcjonalności Serwisu. Wszelkie zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu poprzez umieszczenie w Serwisie oraz dodatkowo w przypadku Klientów posiadających konto w Serwisie na adres e-mail podany podczas Rejestracji. Klient, który nie zgadza się na zmiany może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail info@allecco.pl.
Regulamin Serwisu podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem Serwisu stosuje się przepisy prawa polskiego.
Sądem właściwym jest sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla siedziby Klienta.
Załącznik nr 1
Informacja o prawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość i wzór formularza odstąpienia od umowy dotyczącej sprzedaży produktu innego niż produkt leczniczy lub wyrób medyczny
INFORMACJA O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Prawo odstąpienia od umowy – informacje ogólne
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z poniższym zastrzeżeniem dotyczącym produktów leczniczych, wyrobów medycznych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, które zgodnie zobowiązującymi przepisami nie podlegają zwrotowi (Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2211 z późn. zm.).
Ponadto uprawnienie do odstąpienia od umowy wyłączone jest:
w przypadku produktu ulegającej szybkiemu zepsuciu lub mającej krótki termin przydatności do użycia;
w przypadku produktu dostarczanej w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. suplementy diety, kosmetyki, pieluszki, smoczki).
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie produktu, lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa, weszła w posiadanie produktu.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Tychach 43-100, ul. Niepodległości 106, e-mail: info@allecco.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na ww. adres).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem ww. terminu.
Skutki odstąpienia od umowy.
Proszę odesłać lub przekazać nam produkt na adres Apteki, w której dokonali Państwo zakupu produktu po uprzednim poinformowaniu Allecco o odstąpieniu od niniejszej umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany przez nas sposób dostarczenia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu przez Aptekę. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie, w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Tychach 43-100,
ul. Niepodległości 106,
NIP:6462972261,
info@allecco.pl
tel: 32/ 744 35 38
Ja …………………………………………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
……………………………………………
……………………………………………
……………………………………………
Data zawarcia umowy ……………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta …………………………………………… ……………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………. ……………………………………………
Data złożenia odstąpienia ……………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesłany w wersji papierowej)